Navigation Menu+

Sociale Media

Sociale media, dat is de branche waar Social Motion in begon. Mensen en het bedrijfsleven hadden wel door dat het nieuw was en dat ze daar op konden inspelen, ze wisten alleen nog niet wat het was.

Activiteiten in het begin

Simpele vragen als, hoe wijzig ik mijn profielfoto op Linkedin? Of wat is een volger op Twitter? Wist u dat op de dag dat Facebook zijn eerste advertenties lanceerde een like 10 cent koste? 1 euro 40 zijn nu zeven jaar later meer gangbare prijzen en het is een stuk moeilijker om vernieuwend te zijn op het medium. Moet ik nu op Facebook, Twitter of LinkedIn? Die vraag hoorde Social Motion dagelijks.

Tegelijker tijd waren de direct opbrengsten van sociale media niet te herleiden naar de gemaakte sales. En is sociale media nu een hype en waait het weer over? Social Motion zat te vroeg in de juiste markt. Met haar twittermeisjes wilde ze de content op Twitter overnemen van bedrijven en groeide uit naar een gezonde startende onderneming.

De kwaliteit van een goede tweet

De kwaliteit van een goede tweet op een organisatie waar mensen niet intrinsiek gemotiveerd zijn of een organisatie zonder missie heeft eigenlijk geen plek op sociale media. Het is leuk voor de backlinks maar daar blijft het bij.

Overigens dient u op alledrie de platformen aanwezig zijn en het niet zien als een investering maar een kostenpost. De betrouwbaarheid van uw organisatie en de tamtam die daarbij ontstaat is reden genoeg om uw geld ook op sociale media in te zetten.

Kansen op sociale media

Social Motion besloot te wijzigen van strategie, in plaats van een output gestuurde organisatie nam zij langere projecten aan die een potentieel goede missie hebben en waarbij meer valt te leren over communicatie in het geheel en als onderdeel van een organisatie. Om het optimale potentieel van social media te kunnen benutten.

Share This